Nyitvatartás

1098 Budapest, IX.ker.

Dési Huber István u. 7.

        Hétköznap:

        9 - 17 óráig,

        szombaton:

        9 - 14 óráig.

Házhozszállítás

Kedves Vásárlónk! Webáruházunk és üzletünk készlete eltérhet egymástól. Kérjük konkrét termék iránt érdeklődjön elérhetőségeinken!

A magyar óvodai projektpedagógia gyakorlati jegyei

A magyar óvodai projektpedagógia gyakorlati jegyei

A magyar óvodai projektpedagógia gyakorlati jegyei

A magyar óvodák általános pedagógiai hátterének, szakmai kereteinek elemzését végeztük el előző kötetünkben (A magyar óvodai projektpedagógia elméleti alapjai), melyben megállapítottuk a gyermekközpontú szemlélet térnyerését, azok sajátosságait. Most azokat az óvodákat, óvodapedagógusokat és tevékenységük főbb jellemzőit fogjuk megismerni, akik a gyermekközpontú gyakorlatukba beépítették a projekt módszert, a pedagógiai projekteket. Mivel ezekről korábban nem készültek vizsgálatok, nem léteznek kataszterek, nincs civil szervezetük, ahol elérhetőek lennének az óvodák, így az eredmények kiindulópontként, referenciaként szolgálhatnak minden későbbi ezen a területen történő tényfeltáráshoz, elemzéshez. Az óvodai innováció ezen területén „úttörő” szerepet vállalók felkutatása, bevonása után arra törekedtünk, hogy az ismerkedés, értelmezés, bevezetés, beépítés folyamatáról kapjunk képet az érintettektől, úgy hogy az egyéni értelmezés megragadható legyen. A felmutatott tapasztalat azoknak is segítő modell lehet, akik hasonlóra szánják magukat, és a projektpedagógia segítségével kívánják a cselekvésbe ágyazott gyermekszemlélet megvalósítani.
Bevezetés
I. A projekt bevezetésének gyakorlati tapasztalatai az óvodapedagógusok nézőpontja alapján
1.1. Az adatgyűjtés módszertana
1.2. A minta jellemzői
1.3. A kutatás kiinduló feltételezéseinek belső elemei, a hipotézis kibontása
1.4. A főbb változók ismérvei
1.5. A projektpedagógia bevezetését serkentő tényezők az óvodában
1.6. A projekt értelmezése
1.7. A projekt beépítése a helyi gyakorlatba
1.8. A projekt szervezési, módszertani kérdései
1.9. A projektek eredményessége az egyes fázisokban
II. A gyakorlatban alkalmazott projektek jellemzői narratív elemzés alapján
2.1. A megvalósult projektet bemutató óvodák helyi nevelési programja
2.2. A megvalósult projektek fajtái
2.3. A projekttémák és eredetük
2.4. Tervezési ciklusok, a felhasznált tevékenységformák, információs eszközök
2.5. Az óvodapedagógusok és a gyerekek szerepe a projektekben
2.6. A produktumok típusai és a zárás formái
2.7. A projektek értékei, előnyei és nehézségei
III. A magyar óvodákban kialakult projektpedagógiai gyakorlatának módszertani típusai, lehetőségei
3.1. Az óvodai projektek fejlődési típusai
3.2. A kisgyermekkori projekt definíciójának tisztítása
3.3. Az óvodai projektek folyamattípusai
3.4. Ajánlás a kisgyermekkori projektek gyakorlatához
IV. Összegzés
4.1. A projektpedagógia jellemzői a magyar óvodákban
4.2. A megvalósult projektek narratív elemzési eredményei
4.3. Az óvodai projektek tapasztalatok alkalmazásának, továbbfejlesztésének lehetőségei
Irodalomjegyzék
MELLÉKLETEK

Adatok

Kiadó
Dupress Dbreceni Egyetemi Kiadó
Szerző
Pálfi Sándor
Méret, oldalszám
B/5 , 146 oldal
Cikkszám
13701

Kiegészítő termékek

Hasonló termékek