Farkaserdei erdei iskola projekt
Az erdei iskolában folyó megismerő tevékenység irányítása és segítése a tanártól is többet kíván a szokásos tantermi tanításnál. Erdei iskolát szervezni nehéz, de nagyszerű kihívás a pedagógus számára, elengedhetetlen tehát az alapos felkészülés. Ez a könyv azért született, hogy különböző fás és fátlan társulásokban tervezett erdei iskola projekt megtervezéséhez és lebonyolításához segítséget nyújtson, egy – már működő – erdei iskola projekt (Farkaserdő) mintáján keresztül.
Az első fejezet betekintést ad az erdei iskola és a múzeumpedagógia pedagógia-történetébe, bemutatja az erdő nyújtotta egészségnevelési lehetőségeket.
A második fejezet felkészíti a tanulókat az erdei iskolában való helyes viselkedésre, az aktív részvételre, a tudatos munkára.
A harmadik fejezetet munkalapok alkotják, amelyek élőhely szerinti csoportosításban mutatják be az életközösségeket. A negyedik fejezet a munkalapok megoldásait ismerteti.
A kötetet 24 oldalon egy színes fényképsorozat zárja, amely a növény- és állatfajok felismeréséhez nyújt segítséget.