A CD sorozat egymásra épülő feladatai kilenc stratégiával ismertetik meg a felhasználót. A stratégiák a hétköznapi élet alapszituációira építenek. A feladatmegoldások során alkalmazandó stratégiák: egyszerű esettel való próbálkozás, szituáció eljátszása, kép vagy diagram rajzolása, modellkészítés, rendezett lista vagy táblázat készítése, szabálykeresés, kísérletezés és tökéletesítés, hipotézis felállítása és tesztelés, visszafelé számolás, logikus gondolkodás. A problémamegoldáshoz készített leckék kétféle (interaktív táblás és hagyományos) tanórai felhasználást is lehetővé tesznek. Mindkét megközelítéshez tartalmaz óravázlatokat a Tanári kézikönyv.
A sorozat bevezető részei először bemutatják a problémamegoldás öt lépésből álló szisztematikus megközelítésének folyamatát, majd folyamatosan továbbfejlesztik. Ha a gyermekek jártasságot szereznek a folyamat egyes lépéseiben, már nem szükséges azokat minden egyes leckében megemlíteni.
A kilenc problémamegoldó stratégiával a program első három éve alatt ismerkedtek meg a gyermekek.Kezdetben a tanulók a stratégiákat külön-külön alkalmazták. A későbbiekben mérlegelniük kellett, melyik a legjobb módszer az adott feladat megoldásához. Megismerték azt az eshetőséget is, hogy nem mindegyikük választja ugyanazt a stratégiát, és hogy néhány feladathoz több stratégia is alkalmazható. Ennek erdeményeként a módszerek egy olyan eszköztára jön létre, amelyre a tanulók támaszkodni tudnak.
A tanári könyv
A tanári könyv két részből áll. 1. rész címe Leckék a problémamegoldáshoz, a 2. részé Feladatbank. Az első rész kilenc leckét tartalmaz. Minden leckéhez egy fő és két gyakorló feladat tartozik. A leckék a problémák egy adott típusára összpontosítanak és az adott probléma vonatkozásában több megoldási stratégiát alkalmaznak. A fő feladatot két óravázlat követi, melyből az egyik (A óravázlat) interaktív táblára készült, míg a másik (B óravázlat) azok számára íródott, akik nem rendelkeznek interaktív táblával. A leckékhez kapcsolódó két gyakorló feladat további lehetőséget biztosít a tanult megoldási módok alkalmazására.