A CD sorozat egymásra épülő feladatai kilenc stratégiával ismertetik meg a felhasználót. A stratégiák a hétköznapi élet alapszituációira építenek. A feladatmegoldások során alkalmazandó stratégiák: egyszerű esettel való próbálkozás, szituáció eljátszása, kép vagy diagram rajzolása, modellkészítés, rendezett lista vagy táblázat készítése, szabálykeresés, kísérletezés és tökéletesítés, hipotézis felállítása és tesztelés, visszafelé számolás, logikus gondolkodás. A problémamegoldáshoz készített leckék kétféle (interaktív táblás és hagyományos) tanórai felhasználást is lehetővé tesznek. Mindkét megközelítéshez tartalmaz óravázlatokat a Tanári kézikönyv.
A sorozat bevezető részei először bemutatják a problémamegoldás öt lépésből álló szisztematikus megközelítésének folyamatát, majd folyamatosan továbbfejlesztik. Ha a gyermekek jártasságot szereznek a folyamat egyes lépéseiben, már nem szükséges azokat minden egyes leckében megemlíteni.
A kilenc problémamegoldó stratégiával a program első három éve alatt ismerkedtek meg a gyermekek.Kezdetben a tanulók a stratégiákat külön-külön alkalmazták. A későbbiekben mérlegelniük kellett, melyik a legjobb módszer az adott feladat megoldásához. Megismerték azt az eshetőséget is, hogy nem mindegyikük választja ugyanazt a stratégiát, és hogy néhány feladathoz több stratégia is alkalmazható. Ennek erdeményeként a módszerek egy olyan eszköztára jön létre, amelyre a tanulók támaszkodni tudnak.