A CD sorozat egymásra épülő feladatai kilenc stratégiával ismertetik meg a felhasználót. A stratégiák a hétköznapi élet alapszituációira építenek. A feladatmegoldások során alkalmazandó stratégiák: egyszerű esettel való próbálkozás, szituáció eljátszása, kép vagy diagram rajzolása, modellkészítés, rendezett lista vagy táblázat készítése, szabálykeresés, kísérletezés és tökéletesítés, hipotézis felállítása és tesztelés, visszafelé számolás, logikus gondolkodás. A problémamegoldáshoz készített leckék kétféle (interaktív táblás és hagyományos) tanórai felhasználást is lehetővé tesznek. Mindkét megközelítéshez tartalmaz óravázlatokat a Tanári kézikönyv.
A sorozat bevezető részei először bemutatják a problémamegoldás öt lépésből álló szisztematikus megközelítésének folyamatát, majd folyamatosan továbbfejlesztik. Ha a gyermekek jártasságot szereznek a folyamat egyes lépéseiben, már nem szükséges azokat minden egyes leckében megemlíteni.
A 3. évben a tanulók megismerik az utolsó három stratégiát is, amelyek:
a hipotézis felállítása
logikus gondolkodás
visszafelé gondolkodás
A tanári könyv
A tanári könyv két részből áll. 1. rész címe Leckék a problémamegoldáshoz, a 2. részé Feladatbank. Az első rész kilenc leckét tartalmaz. Minden leckéhez egy fő és két gyakorló feladat tartozik. A leckék a problémák egy adott típusára összpontosítanak és az adott probléma vonatkozásában több megoldási stratégiát alkalmaznak. A fő feladatot két óravázlat követi, melyből az egyik (A óravázlat) interaktív táblára készült, míg a másik (B óravázlat) azok számára íródott, akik nem rendelkeznek interaktív táblával. A leckékhez kapcsolódó két gyakorló feladat további lehetőséget biztosít a tanult megoldási módok alkalmazására.