Ezeknek a képességeknek a kibontakoztatásához kínál egyedülálló segítséget A problémamegoldás tanulható sorozat. A CD sorozat a problémamegoldás öt lépésből álló szisztematikus megközelítését az első évfolyamtól kezdve gyakoroltatja. Ezeknek a lépéseknek ismerete bármilyen feladathoz és tantárgyhoz alkalmazható:
1. Olvasd el és gondolkozz!
2. Válassz stratégiát!
3. Próbáld ki!
4. Vond le a tanulságot!
5. Foglald össze és jegyezd fel!
A CD sorozat egymásra épülő feladatai kilenc stratégiával ismertetik meg a felhasználót. A stratégiák a hétköznapi élet alapszituációira építenek. A feladatmegoldások során alkalmazandó stratégiák: egyszerű esettel való próbálkozás, szituáció eljátszása, kép vagy diagram rajzolása, modellkészítés, rendezett lista vagy táblázat készítése, szabálykeresés, kísérletezés és tökéletesítés, hipotézis felállítása és tesztelés, visszafelé számolás, logikus gondolkodás. A problémamegoldáshoz készített leckék kétféle (interaktív táblás és hagyományos) tanórai felhasználást is lehetővé tesznek. Mindkét megközelítéshez tartalmaz óravázlatokat a Tanári kézikönyv.
A 2. év folyamán az óravázlatok építenek a minden egyes lecke részét képező öt lépésre. Az öt lépésből álló folyamat a problémamegoldás szisztematikus megközelítése, amely bármilyen feladat esetén alkalmazható.
A 2. évben a gyermekek további három stratégiával ismerkednek meg:
• próbálkozás és javítás
• egyszerűbb esettel való próbálkozás
• szabálykeresés
A problémamegoldás tanulható 2. interaktív anyaghoz kapcsolódó Tanári kézikönyv két részből áll. Az 1. rész az Interaktív CD-ROM kilenc leckéjéhez kapcsolódó fő feladat és amellett két gyakorló feladat használatához ad útmutatót, óravázlatot. A gyakorló feladatokat kísérő munkalapok megtalálhatók a Feladatgyűjtemény CD-ROM-on. A munkalapok A, B és C változatban készültek az alap-, a segített és a kiegészítő tevékenységekhez A 2. rész Feladatbank, 50 feladat gyűjteménye. Közülük tetszés szerint választhatók ki a feladatok, amelyek közül számos kínál lehetőséget a specifikus matematikai ismeretek és tudás alkalmazására új kontextusokban.